Tělesný typ - tuky a svaly

 Svalová hmota – tělesný tuk

Lidské tělo obsahuje asi 660 svalů. Sval je tvořen cca 70 % vody a asi 20 % tvoří proteiny.

V lidském těle se nachází 3 typy svalové tkáně.

1.      Kosterní příčně pruhované svaly

2.      Hladké svalstvo

3.      Srdeční sval

K největšímu nárůstu kosterního svalstva u mužů dochází mezi 15. a 17. rokem, u dívek je to kolem 13. roku. Stabilizuje se u mužů mezi 17. a 40. rokem, u žen mezi 15. a 60. rokem.

Tělesný tuk je v životě velmi důležitý, obaluje nám např. klouby, chrání orgány a ukládá vitamíny. Určitý procentuální podíl tělesného tuku je životně nutný a důležitý, proto, aby nám naše tělo během dne správně fungovalo. Tuk je pro naše tělo zásobárna energie. Ale na druhou stranu je velké množství tuku pro naše tělo velkým nepřítelem. Při vysokém podílu tuku skrývá mnohá rizika, která jsou pro srdce a krevní oběh velmi nebezpečná.

Velmi důležitým faktorem pro snížení tělesného tuku je cvičení s takovou intenzitou, která se pohybuje v optimálním tréninkovém pásmu na pálení tuků, je to 60 až 80 % maximální tepové frekvence. Takové tempo má Pilates, Jóga i cvičení s Bosu.